Sign In
New User? Sign Up
ulvelista · Diskusjonsforum rundt forvaltningen av den norsk/svenske ulvestammen.
? Already a member? Sign in to Yahoo!

Yahoo! Groups Tips

Did you know...
You can add links to your Web sites related to your group?

Messages

  Messages Help
Advanced
Valg 2005   Message List  
Reply | Forward Message #8595 of 8730 |
Re: [ulvelista] Valg 2005

Politikerne støtter moskus-jakt
Politikerne applauderte i dag forslaget om å åpne for jakt på moskus. Både
Venstres Odd Gunnar Jære Hoel og SVs Bjørn Engen mente forslaget var et spenstig
utspill.

Avsenders kommentar:
Trofejakt på moskus.
Les mer om denne saken her:
http://www.opp.nu/default.asp?linktype=2&linkid=20957

Bodil Eikeset
----- Original Message -----
From: "Bodil Eikeset" <beikeset@...>
To: <ulvelista@...>
Sent: Tuesday, August 30, 2005 5:30 PM
Subject: Re: [ulvelista] Valg 2005


Jeg er mest enig med deg Lars ! Men kanskje dette kan være noe for oss:

LARS SPONHEIM MØTER DEG PÅ NETTET
Onsdag møter du Venstre-leder Lars Sponheim i nettmøte her på NRK.no/nyheter. Du
kan sende inn dine spørsmål allerede nå.
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2005/5009753.html

Bodil Eikeset

----- Original Message -----
From: <lb.dt@...>
To: <ulvelista@...>
Sent: Tuesday, August 30, 2005 2:37 PM
Subject: Re: [ulvelista] Valg 2005


> Hei
> Enig i det meste. Artsvern har vært en het potet i den
> sør- og nord-trønderske valgkampen. I Nord-Trøndelag har
> alle partier, SV inkludert og som det verste (Inge Ryan),
> hengt seg på SP og Lars Peder Brekk med krav om omkamp og
> det som vil innebære utryddelse av rovdyr i Norge. Jeg
> kommer ikke til å stemm ved valget, rett og slett fordi
> jeg får SP uansett hvor jeg snur medg.
>
> Lars Berge
> Lierne
>
> On Tue, 30 Aug 2005 13:41:26 +0200 (CEST)
> Terje Hareide <ter-hare@...> wrote:
> > Jeg vet at jeg styrer unna Senterpartiet ved alle valg.
> >De har programfestet at vi ikke skal ha ulv i Norge.
> >Dessuten vet vi at Senterpartiet er det tidigere
> >Bondepartiet og det bærer dette partiet fremdeles preg
> >av. Senterpartistene er de sterkeste pådriverne til å få
> >redusert rovdyrbestanden her i landet. SP kaller seg et
> >grønt parti, men det gjelder stort sett bare når man ikke
> >setter krav til bønder og oppdrettsnæringen.
> >Senterpartiet er på mange måter på linje med Kystpartiet.
> >Sterke krefter innen SP vil at partiet skal være mer
> >tilbakeholdne i vern av naturområder o.l.. Det sitter
> >mange SP-ordførere rundt omkring i landet som bare tenker
> >penger i kommunekassa, og disse har stor påvirkningskraft
> >når SP's programkomite er i abeid.
> > Jeg gir min stemme til SV iår, da jeg mener det er dette
> >partiet som sterkest fronter miljøvern og vern om
> >rovdyra. Langeland som miljøvernminister er mitt håp.
> >Miljø- og artsvern har vært lite fremme i valgkampen,
> >spesielt fordi velgerne ser ut til å være mer opptatt av
> >eldreomsorg, skoler og avgiftsnivået på sprit i Norge.
> >Dessuten vil SV være en sterk bremse på SP i en eventuell
> >ny rød-grønn regjering. Det er mye jeg er uenig med SV i,
> >men i miljøvern mener jeg det er det partiet som fronter
> >dette sterkest.
> >
> > Terje Hareide
> >
> >
> > [Non-text portions of this message have been removed]
> >
> >
> >
> > ___________________________________________________
> >
> > Ulvelista:---- http://home.no.net/ulvelist
> > Eriksen:---- http://home.c2i.net/eriksen/ulv.htm
> > ___________________________________________________
> > Yahoo! Groups Links
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
>
>
>
> ___________________________________________________
>
> Ulvelista:---- http://home.no.net/ulvelist
> Eriksen:---- http://home.c2i.net/eriksen/ulv.htm
> ___________________________________________________
> Yahoo! Groups Links
>
>
>
>
>
>
>
>



___________________________________________________

Ulvelista:---- http://home.no.net/ulvelist
Eriksen:---- http://home.c2i.net/eriksen/ulv.htm
___________________________________________________
Yahoo! Groups Links











Tue Aug 30, 2005 4:31 pm

beikeset@...
Send Email Send Email

Forward
Message #8595 of 8730 |
Expand Messages Author Sort by Date

Jeg vet at jeg styrer unna Senterpartiet ved alle valg. De har programfestet at vi ikke skal ha ulv i Norge. Dessuten vet vi at Senterpartiet er det tidigere...
Terje Hareide
ter-hare@...
Send Email
Aug 30, 2005
11:41 am

Hei Enig i det meste. Artsvern har vært en het potet i den sør- og nord-trønderske valgkampen. I Nord-Trøndelag har alle partier, SV inkludert og som det...
lb.dt@...
Send Email
Aug 30, 2005
12:39 pm

Jeg er mest enig med deg Lars ! Men kanskje dette kan være noe for oss: LARS SPONHEIM MØTER DEG PÅ NETTET Onsdag møter du Venstre-leder Lars Sponheim i...
Bodil Eikeset
beikeset@...
Send Email
Aug 30, 2005
3:26 pm

Politikerne støtter moskus-jakt Politikerne applauderte i dag forslaget om å åpne for jakt på moskus. Både Venstres Odd Gunnar Jære Hoel og SVs Bjørn...
Bodil Eikeset
beikeset@...
Send Email
Aug 30, 2005
4:27 pm

Jeg er for så vidt enig med deg, Lars. Jeg har også vurdert å avstå fra å stemme iår, selv om jeg vel kunne tenke meg et regjeringsskifte, men ikke med...
Terje Hareide
ter-hare@...
Send Email
Aug 30, 2005
4:46 pm

Hei Jeg bor i Nord-Trøndelag, og der har til og med Venstre hengt seg på SP og rovdyrhatet. Ola Borten Moe i Sør-Trøndelag prøvde seg på noe lignende som...
lb.dt@...
Send Email
Aug 30, 2005
6:53 pm

Vi må stemme på det minste ondet tenker jeg, men vet ikke om det er godt nok. Jeg syns jo det er for ille å gi min stemme til motstanderne ved å ikke...
Ener Borg
rago_no
Offline Send Email
Aug 30, 2005
8:46 pm

Jeg har selv bestemt meg for å stemme i Venstre, bl.a. pga. rovdyra. Du trenger ikke spørre Venstre om ulv, de går ut med ulvevern som kampsak i valgkampen....
m
mojoerg@...
Send Email
Aug 30, 2005
7:05 pm

Om det rødgrønne alternativet er følgende å si: SP vil utrydde ulven (og sikkert alle de andre rovdyra hvis de får sjansen), de har til og med...
m
mojoerg@...
Send Email
Aug 30, 2005
7:17 pm

... Det ville fortsatt Høyre-styre også gjøre. Vi må se det i øynene: Samtlige partier er opptatt av å tekkes alle. Når rovdyrmotstanderne viser et...
Per Inge Oestmoen
pioe@...
Send Email
Aug 30, 2005
7:28 pm

Ja, det kan det, Per Inge, jeg ser for den saks skyld ikke så veldig stor forskjell på partiene generelt. Men for første gang på lenge vil det med et ...
m
mojoerg@...
Send Email
Aug 30, 2005
7:33 pm

... Jeg er enig i at SP spiller en meget uheldig politisk rolle. Det er imidlertid ingenting som er mer destruktivt for både natur, dyreliv og mennesker enn...
Per Inge Oestmoen
pioe@...
Send Email
Aug 30, 2005
8:02 pm

Jeg skjønner av dette at du vil stemme rødtgrønt, Per Inge, og det respekterer jeg, men jeg er knapt nok enig i et eneste ord du skriver, fordi du...
m
mojoerg@...
Send Email
Aug 30, 2005
8:24 pm

Hei Jeg tror ikke SP vil ha landbruksdepartementet, rett og slett fordi de der må gå mot sine egne velgere og gjhøre mye upopulært. De får heller MD, et...
lb.dt@...
Send Email
Aug 30, 2005
8:32 pm

Antakelig en riktig observasjon. Lars Berge On Tue, 30 Aug 2005 21:33:30 +0200...
lb.dt@...
Send Email
Aug 30, 2005
8:30 pm

Ja. Vaget står mellom pest eller kolera. Jeg er heller på ingen måte overbevist om at AP, SV og SP er bedre for våre rovdyr enn dagens elendige regime. ...
lb.dt@...
Send Email
Aug 30, 2005
8:29 pm

Det var en etter min (subjektive ?) mening en bra og riktig analyse, Lars ! Bodil Eikeset ... From: <lb.dt@...> To: <ulvelista@...> Sent:...
Bodil Eikeset
beikeset@...
Send Email
Aug 31, 2005
1:07 pm

... Ja, jeg er også enig i alle Lars' alltid kloke og begrunnede analyser, men det er ingen løsning å tro at høyrepartier skal være garantist for ...
Per Inge Oestmoen
pioe@...
Send Email
Aug 31, 2005
2:31 pm

Hei For å forbygge en misforståelse - jeg gjør meg IKKE til talsmann for høyrepartiene. Den eneste gangen jeg har stemt H var i 1965 da vi ble kvitt det...
lb.dt@...
Send Email
Aug 31, 2005
7:04 pm

... For å avverge enda en mulig misforståelse: Undertegnede har heller aldri antatt akkurat det. Ja, vi er i klemma på grunn av de faktorene som nevnt...
Per Inge Oestmoen
pioe@...
Send Email
Aug 31, 2005
10:49 pm

Hei ! Per Inge skriver: "> Det eneste som nytter er at folk flest kommer til forståelse for det ... Det er nettopp det som er poenget ! Vi burde ha gått ut i...
Bodil Eikeset
beikeset@...
Send Email
Aug 31, 2005
6:13 pm

I Italia og i andre europeiske land er ikke ulvefrykten like stor som her: http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article448430.ece Jeg synes nok at ulveholdet...
Bodil Eikeset
beikeset@...
Send Email
Sep 1, 2005
8:27 am

... Ministerens ulvehold har ingenting med ulvenes tilvenning til folk å gjøre. Man må skille habitureing til mennesker fra tamhet. Det vil ikke være mulig...
Per Inge Oestmoen
pioe@...
Send Email
Sep 1, 2005
10:36 am

Vedr. problemstillinga partivalg og rovdyrpolitikk; 'Det kan vel fastslås at INGEN av de aktuelle regjeringspartia har programfesta konsekvent vern av de...
Vidar Haugen
travelling2cv
Offline Send Email
Sep 1, 2005
12:25 pm

Hei, alle sammen. Ikke for å slå meg selv på brystet, men nå har det gått akkurat som jeg spådde i vår lille valgdebatt. SP er allerede ute og har gjort...
m
mojoerg@...
Send Email
Oct 11, 2005
3:48 pm
Advanced

Copyright © 2009 Yahoo! UK. All rights reserved.
Privacy Policy - Terms of Service - Guidelines - Help