647Re: [frisbee_dk] Virus tjek

  • Jonas Honore
    Dec 4, 2001
      Hej

      Den mest almindelige virus for tiden synes at være "Badtrans", som er
      en orm, der forsøger at sende sig selv videre ved at svare på mails
      man har liggende i sin indbakke, hvis man altså bruger Micrsosoft
      Outlook, så lad vær med det! (der findes faktisk mange rigtigt gode
      alternativer - flere af dem er endda gratis)

      Badtrans kan genkendes ved at den ankommer i en mail med en vedhæftet
      fil med et af navnene nedenfor:
      fun
      Humor
      docs
      info
      Sorry_about_yesterday
      Me_nude
      Card
      SETUP
      stuff
      YOU_are_FAT!
      HAMSTER
      news_doc
      New_Napster_Site README
      images
      Pics

      Kan du genkende en af dem og har du fået kørt/dobbeltklikket på den
      vedhæftede fil, så har du formentlig fået denne virus på din pc.
      Læs hvordan du selv fjerner Badtrans her:
      http://www.mcafee.com/anti-virus/viruses/badtrans/removal.asp

      Den gode nyhed er at denne virus ikke gør ret stor skade.

      --
      Hilsen
      Jonas

    • Show all 2 messages in this topic