718Re: [frisbee_dk] Hvem vandt DM?

  • Erik L. Petersen
    Mar 4, 2002
      Morten Ivøs spørgsmål udstiller egentlig ganske godt hvorfor dansk frisbeesport ikke har mediernes bevågenhed. Det er åbenbart en hemmelighed, hvem der er danske mestre!

      Da jeg ikke selv var med i Aalborg og da jeg - som forventet - ikke hørte noget om resultatet i søndag aftens mange sportsprogrammer på tv, koblede jeg mig sent i aftes på internettet for at se om Ragnarok som forventet havde hevet deres første indendørsmesterskab i hus. Naiv som jeg var, troede jeg at det kunne klares på fem minutter, men efter lang, lang tid slukkede jeg og gik i seng efter følgende resultater:

      Min søgen startede på de to mest oplagte hjemmesider: DFSU og Frisbee.dk. På DFSUs hjemmeside kom følgende overskrift frem: "Ragnarok genvinder DM efter fejende flot finale", hvad jeg studsede lidt over eftersom Ragnarok jo ikke vandt sidste år. Dateringen var da også 1. oktober 2001 og "nyheden" omhandlede sidste års udendørs DM. På Frisbee.dk tonede et billede frem af fem Circus-piger i lyserøde tylskørter ledsaget af en artikel om Furious Five.

      Nå, men så måtte jeg jo hellere kigge lidt på arrangørklubben Aalborg Dinosaurs' hjemmeside. Her måtte resultaterne da stå, men nej. Her fandt jeg kun lidt om klubbens træningstider.

      Generelt betragter jeg KFKs hjemmeside som den altid hurtigst opdaterede, men her fandt jeg kun en liste over hvilke KFK'ere, der havde tilmeldt sig turen til Nordjylland. KFKs hjemmeside var sidste år hurtigst med DM-resultatet, men dengang havde de naturligvis også vundet, så med det i erindringen gik min næste plan ud på at gå ind på klubbernes hjemmeside én efter én for at finde ud af hvem der havde mest travlt med at forherlige sig selv.

      Første stop her var naturligvis Ragnaroks hjemmeside. Her fandt jeg resultater fra DM 2001 og Kong Volmer 2000 - tilsyneladende havde webmasteren ikke engang opdaget, at holdet havde genvundet Kong Volmer i 2001?

      Næste stop var min egen klub, Flying Circus, men denne side var "under ombygning" og under "nærmeste fremtid" var der information om julefrokost, Vintertrofén og Furious Five, men ikke et ord om DM?

      Odenses hjemmeside var stadig euforisk over klubbens hjemmebanesejr i Furious Five, mens de seneste resultater fra Århus' hjemmeside var fra udendørs DM sidste år. Disc Dragons hjemmeside var sidst opdateret d. 6/3-2001!!! Desperat som jeg var forsøgte jeg også hos SUFO 80(!), men linket til deres hjemmeside virkede desværre ikke længere ;-)

      Nu - næsten et døgn efter finalen blev spillet - har jeg tjekket igen - og jeg ved stadig ikke med sikkerhed hvem der har vundet. Den eneste ændring jeg har fundet siden i går aftes er to indlæg på KFKs hjemmeside, som antyder at KFK rent faktisk præsterede at genvinde DM. I så fald skal der lyde et stort tillykke herfra. Jeg undrer mig bare over, hvorfor det kun er dem, der var med, som må vide det...

      Nå, jeg skal til træning i aften, og hvis jeg er heldig kommer der også et par stykker som var med i weekenden og som måske kan bestikkes til - under behørig anonymitet og kildebeskyttelse - at fortælle mig om hvordan det er gået. I så fald vil jeg ikke tøve med at give den hemmelige information videre til Morten og alle jer andre uvidende... med mindre naturligvis at andre kommer mig i forkøbet.
    • Show all 5 messages in this topic