752Re: [frisbee_dk] Nyhedsbrev fra www.frisbee.dk, april 2002

  • Jonas Honore
    Apr 3, 2002
      Here we go again...

      www.frisbee.dk er efter min mening blevet et godt ansigt mod
      omverdenen og har potentiale til meget mere og for at det skal kunne
      ske, må siden naturligvis være indbydende og rig på informationer.
      Jeg synes, det er en glimrende idé, at det er et bredt udvalg af
      frisbee-samfundet, der skal løfte denne opgave, men jeg synes der er 2
      ting, der bliver blandet sammen.
      Information til "os selv" og information til de andre (som fx pressen,
      gymnasie-eleverne og udenlandske spillere som Martin nævner). Hvad er
      det egentligt de andre søger af information? Den udenlandske spiller
      vil vel gerne finde en klub/bane i nærheden - det kræver vel egentligt
      ikke mere end en link-sektion og evt. et kort - faktisk klarer
      ultilinks.com for ultimates vedkommende denne funktion væsentligt
      bedre end frisbee.dk gør i øjeblikket (eftersom der ikke er en engelsk
      version af frisbee.dk!)
      Gymnasie-eleven (og andre med kun en begrænset viden om
      frisbee-sporten) søger vel ud over et sted i nærheden at spille også
      en introduktion til frisbee-sporten. Det nærmeste en introduktion jeg
      fandt på frisbee.dk var den komplette regelsamling for ultimates
      vedkommende og et link for disc golfs vedkommende.
      Pressen!? Pas. Jeg aner ikke hvad journalister går efter, men om ikke
      andet kan vi nok blive enige om, at der mangler en hel del andet end
      spændende reportager fra diverse turneringer.

      Det store problem er naturligvis, at få nogen til at skrive alt det,
      der mangler ned. Selve det at få det smidt på nettet er jo det mindste
      af det. Måske vi skulle afholde et skrive-kursus i stedet for et
      web-kursus - problemerne med at få stof nok, var der jo også dengang
      man kunne klare det med enklere maskineri og mediet var DiscInform.
      Dermed vil jeg også gerne frem til at Martins påstand om at
      frisbee-sporten er for lille til at hver klub har egen hjemmeside er
      noget sludder. Vi er bare for inaktive. Personligt tror jeg ikke at
      der kommer meget mere gang i den ved at samle alt på et sted, men den
      smule der er kommer selvfølgelig til at se ud af lidt mere, men det
      kan vel ikke være det der er pointen! Det ville da være den rene
      fallit-erklæring. Martin trækker da også lidt i land med lukningen af
      alle klubbernes hjemmesider ved at tilbyde os gratis husly, hvilket er
      en flot gestus. Det er dog lidt uklart for mig, hvordan husreglerne
      er...

      Efter min mening skal frisbee.dk:
      give en introduktion til frisbee-sporten
      give en oversigt over kommende arrangementer samt
      henvise til steder i landet, hvor sporten kan dyrkes

      Resten (kommunikationen til os selv) må DFSU og klubberne tage sig af
      - så kunne man jo evt. plukke de bedste perler til præsentation på det
      fælles ansigt til omverdenen, som frisbee.dk naturligvis skal være.

      Jo, sporten kræver et fælles forum - jeg håber dog ikke, at det skal
      forstås bogstaveligt som det forum der er nu på frisbee.dk for det
      bliver da ikke brugt ret meget og er også temmeligt svært at finde
      hoved og hale på (de er sure sagde ræven).

      I sidste ende bliver min pointe dog mere eller mindre den samme som
      Martins: Se at få fingeren ud - det skal jeg ellers lige love for at
      jeg fik gjort. Jeg ville godt nok ønske, at jeg havde fået skrevet en
      artikel om DM i Aalborg til KFKs nyhedsbrev i stedet! ;)

      Kvit eller dobbelt på vinen Jimmy! Også et "Cha cha cha - uh ah" til
      alle, der var med i Rimini. Hvem mon der skal skrive om det!? Måske de
      brune og festhærgede hjemvendte kroppe kan tale for sig selv.

      --
      Hilsen
      Jonas