877Re: [frisbee_dk] Debat om frisbee.dk (var: Lidt af hvert)

  • jesper gormsen
    Aug 1, 2002

      Hej alle

      Med hensyn til debatforummet: Man kunne jo forestille sig at der var andre, som klikkede ind på www.frisbee.dk, der også ville benytte sig af forummet, hvis de så det virkede, og måske kunne vi nå nogle af dem og ikke kun os selv, hvilket vi jo gør på yahoo-groups(www.frisbee.dk  havde i juli måned 2002 12951 sidevisninger, hvilket er en stigning på over 500% sammenlignet med juli sidste år). Med hensyn til at få læst indlæggende kræver det ikke det helt store at klikke ind på www.frisbee.dk og derefter klikke på punktet FORUM - pliiiing... 2 forummer: Et til ultimate og et til disc golf, smart! Man kan se antal indlæg i hvert forum, seneste indlæg og dato og tidspunkt for seneste indlæg. Klikker man videre på for eksempel disc golf forum vil man se at det hele er lige til at gå til. Det er jo ikke så tosset.

      Hvad angår redaktører: Det lader til at der er mange kokke her på yahoo-groups der er gode til at lave mad :-)

      Med hensyn til ting der ikke virker har jeg rettet regelpunktet så det virker. Historiesiden bliver rettet hurtigst muligt.

      Bedste hilsner

      Jesper Gormsen

        Søren Erland Vestø <erlando@...> skrev:

      At 16:53 31-07-2002 +0200, you wrote:
      >Hvad angår FORUM på frisbee.dk, tjaaaa det er lige så nemt som alt muligt
      >andet, så det er bare at gå i gang og jeg synes i øvrigt det er en god ide
      >at flytte vores diskutionsforum fra YAHOO-GROUPS til FRISBEE.DK, så det er
      >samlet et sted!

      Bare det bliver sådan, at muligheden for at modtage indlæggene og deltage i
      debatten via email bevares. Der er intet, jeg hader mere, end at skulle
      deltage i et web-baseret forum. Jeg må indrømme, at jeg tror, at de fora,
      der måtte være/komme på frisbee.dk, ville få et mindre publikum end denne
      liste.

      Det er ganske enkelt et spørgsmål om aktiv versus passiv indsats. Jeg ville
      aldrig få læst indlæggene, hvis jeg aktivt skulle opsøge dem. Derimod læser
      jeg 80% af alle indlæg, jeg modtager via email.

      >Med hensyn til redaktører på frisbee.dk er det op til folk selv hvor meget
      >indflydelse de vil have på hvad der skal bringes af nyheder osv. osv., så
      >derfor: Kontakt redaktionen på frisbee.dk ved at klikke ind på frisbee.dk
      >- i højre side af navigationsmenuen er der et punkt der hedder
      >redaktionen, klik på det og læs hvad du gør for at blive en del af det
      >redaktionelle team på frisbee.dk. Vi kontakter dig hurtigst muligt med
      >yderligere informationer.

      Bare det ikke bliver for mange kokke, der fordærver maden. Enten skal der
      være en form for moderering af artikler eller også skal det være udvalgte
      personer. Hvis frisbee.dk skal bruges som indgangsportal og
      udstillingsmontre for vores sport, så skal de ting, der ligger på sitet
      være i orden. Og med det mener jeg sprogbrug, stavning etc. Der er ikke
      noget, som kan få folk til at få det forkerte indtryk som artikler, der er
      knudrede eller fyldte med stavefejl.

      En anden ting er det rent tekniske (og det er nok Martin, der skal fikse
      det på hans DNS.. :o) ). Vi snakker allesammen om "frisbee.dk", det bliver
      nævnt i aviser og senest på MorgenTV som "frisbee.dk", men man skal stadig
      skrive www.frisbee.dk. frisbee.dk giver blot en "Server not found"-side.
      Jaja, det er en detalje, men i mine øjne en vigtig detalje. "www" er
      forældet, besværligt og unødvendigt.

      En anden ting er, at der er flere ting, som ikke helt virker.. Regelsiden
      under ultimate er et godt eksempel. Der er ingen af links'ne på den side,
      der virker. Hvad i alverden er "Execute Access Denied"..? Et klik på
      "Historie" og videre på "historieside" giver et helt andet design af
      frisbee.dk (personligt synes jeg, at det nye(?) design er pænere... ;o) )
      med tilsvarende gammelt indhold. Jeg ved godt, at det er detaljer, men det
      er sådan nogle ting, som måske ikke giver det bedste indtryk af et website.

      En ting, der også skal gøres klart, er, hvad der egentlig skal stå på
      (www.)frisbee.dk . Er det "magasin-indhold" ala DiscInform, man er på jagt
      efter, eller skal det være mere informationspræget? Ville en
      turneringsberetning fra ÅUFK's tur til Son of a Beach i Rostock være
      passende indhold? Hvad med placeringen?

      Dette indlæg må I endelig ikke tage som en sønderrivende negativ kritik.
      Men der blev efterlyst debatindlæg.. Værs'go.. :o)

      mvh,
      Søren E
      ÅUFK http://aaufk.dk

      Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt Yahoo! Servicebetingelser.

      Få den nye Yahoo! Messenger
      Nu med webkamera, talechat, interaktive baggrunde og meget mere!

    • Show all 7 messages in this topic