      Fra: Formanden, Odense DiscFlyers [mailto:formanden@...]
      Sendt: 17. september 2002 15:16
      Til: Frisbee_DK
      Cc: lj@...
      Emne: [frisbee_dk] Hjælp til Danmarks 5. klasser?

      Hej alle sammen,

      Jeg er blevet kontaktet af en skolelærer her på Fyn, som er tovholder på et landsdækkende idrætsprojekt for folkeskolens 5. klasser. Det er et projekt arrangeret af Dansk Skole Idræt som hedder "Fit for Fight", og i korte træk går det ud på at skoleklasser landet over kæmper mod andre klasser om at blive den sundeste, mest kreative og kloge klasse!

      Hvad vil jeg frem til? I alt skal de bruge fire idrætsøvelser, hvoraf de gerne så frisbees integreret i én af dem, og det er her I kommer ind i billedet... med alle jeres gode idéer.

      Lise Jeppesen, som skolelæreren hedder, har sendt mig nedenstående oplæg til opgaven, som forklarer lidt nærmere om hvad de er ude efter. Men skynd jer, de vil gerne være færdig med planlægningen i løbet af denne uge!

      Mvh. Lars - Odense DiscFlyers.

      ---

      "Hej Lars

      Jeg skal finde på en god frisbee øvelse til skoleklasser. - Jeg vil høre om I kan komme med nogle gode ideer fra Odense Discflyers? Det skal være en øvelse, hvor en hel klasse deltager, hvor man kaster og griber frisbee´en og scorer point, evt. noget man udfører på tid. - Det
      skal være en øvelse, der ikke kræver en modstander = 2 hold. Aktiviteten skal kunne udføres på en alm. skoles sportsplads, og kun kræve 1-2 frisbees og evt. kegler.

      Øvelsen skal bruges til fit for fight for 5. og 6. klasse, en landsdækkende konkurrence for klasser, indeholdende 4 idræts-aktiviteter. Vi havde sidste år: spydkast, basket lay-up, rulleskøjte stafet og sjipning i buetov. Næste år vil vi erstatte spydkast med en disciplin med frisbee.
      Vi opererer selv med en ide om en øvelse, hvor klassen deler sig i to, og stiller sig i hver sin ende af en bane (kasteområde), de skal så på tid kaste frisbee´en frem og tilbage og gribe hver gang. Det gælder så om at få flest kast på x antal minutter. - Der skal være en bonus for at alle i klassen griber, så der ikke er en pointe i at de to bedste "disc-handlere" står og kaster til hinanden. Hvis man kunne putte en fed finesse eller regl på denne meget simple slags frisbee stafet-leg, ville det være fint. Det skal være en øvelse med udfordring og let at organisere, så der kan øves i frikvartererne. Reglerne skal ikke være for kringlede, så ideen med legen misforståes, når den skrives ned.

      Ja, det var vist hvor vi var nået til. Det ville være fedt, hvis I kunne hjælpe os videre.

      Venlig hilsen,

      Lise Jeppesen
      Dansk Skole Idræt
      E-mail: lj@..."

      Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt Yahoo! Servicebetingelser.
    • Show all 2 messages in this topic