968Charlie Mead stopper

  • Erik Hammer
    22 Jan 14:34
      Hvorfor nu denne nyhed ?
      Hvem er egentlig Charlie Mead ?
      Er han dansker ?

      De fleste sidder nok tilbage med en række spørgsmål, som jeg vil forsøge at
      besvare. Og for at svare på det sidste først:

      Nej, Charlie Mead er ikke dansker - men han er en af de personer, der har
      betydet mest for den internationale udvikling af alle frisbee sportens
      discipliner. De fleste danske spillere, der måtte have et vagt bille af hvem
      han er husker ham som organisator af VM i ultimate for både klub og
      landshold.

      Fenris spillere vil huske ham fra Street (1995) og St. Andrews (1999). Gamle
      landsholdsspillere fra Colchester (1986 og 1994). Men Charlie vil af få af
      de rigtig gamle også blive husket som individuel spiller, og også her har
      han været organisator af internationale turneringer EM Overall 1982 og 1988
      samt VM Overall 1991 alle i Colchester. Herudover har han som formand for
      WFDF's ultimate komité været sparingspartner for VM arrangørerne de seneste
      mange år i bl.a. Jönköping, Heilbronn og Hawaii.

      At Charlie ville stoppe har været et rygte i WFDF-kredse nogen tid, og hans
      samarbejde med arrangørerne på Hawaii var dårligt, fordi de ville selv, og
      helst ikke ville have hverken WFDF eller UPA til at hjælpe. Det er
      beklageligt at en mand, der har været med i næsten 25 år siger stop, men på
      den anden side forståeligt, at han nu vil have tid til igen at komme ud og
      spille lidt Disc Golf.

      Vi har meget at takke Charlie for. Han påtog sig i 1983 formandskabet for
      det europæiske forbund, EFDF. Med udgangspunkt i dette var han en af
      hovedmændende bag stiftelsen af WFDF, og endvidere WFDF's første formand.

      Personligt vil jeg også takke Charlie for hans store arbejde gennem årene
      (hvor jeg jo i lange perioder har fulgt arbejdet på tætteste hånd). Han er
      en handlingens mand, der betyder, at han i perioder har været som sunket i
      jorden, men når han kom op til overfladen var hans arbejdsindsats
      overvældende.

      Jeg glæder mig til at møde Charlie som spiller, men det vil nok forudsætte
      jeg begynder at gøre lidt mere ved Disc Golf igen.

      Jeg håber jeg har fået svaret på de indledende spørgsmål.

      Erik Hammer
      WFDF bestyrelsesmedlem
    • Show all 2 messages in this topic