Virus tjek

  • Erik Hammer
    Message 1 of 2 , Dec 3, 2001
      Hej alle

      Gennem de seneste dage har der cirkuleret en række forskellige vira.
      Heldigvis er de denne gang ikke kommet rundt via frisbee_dk. Men jeg har
      modtaget mange mails fra enkeltpersoner. De fleste er tilsyneladende
      relativt harmløse, idet de blot sender sig selv videre til alle i din
      mailboks.

      Alle mails jeg har modtaget er indtil nu blevet stoppet af mit virusprogram
      (tak for det), men jeg har nu fået det tip, at det på nettet findes en
      gratis tjeneste, hvor du kan få testet og renset din computer (dette er
      naturligvis ikke lige så godt som et rigtigt virus tjek-program, men hvis du
      hører til dem, der er angrebet, er det måske løsningen her og nu).

      Du kan finde det på http://housecall.antivirus.com

      God jagt

      Erik
    • Jonas Honore
      Message 2 of 2 , Dec 4, 2001
        Hej

        Den mest almindelige virus for tiden synes at være "Badtrans", som er
        en orm, der forsøger at sende sig selv videre ved at svare på mails
        man har liggende i sin indbakke, hvis man altså bruger Micrsosoft
        Outlook, så lad vær med det! (der findes faktisk mange rigtigt gode
        alternativer - flere af dem er endda gratis)

        Badtrans kan genkendes ved at den ankommer i en mail med en vedhæftet
        fil med et af navnene nedenfor:
        fun
        Humor
        docs
        info
        Sorry_about_yesterday
        Me_nude
        Card
        SETUP
        stuff
        YOU_are_FAT!
        HAMSTER
        news_doc
        New_Napster_Site README
        images
        Pics

        Kan du genkende en af dem og har du fået kørt/dobbeltklikket på den
        vedhæftede fil, så har du formentlig fået denne virus på din pc.
        Læs hvordan du selv fjerner Badtrans her:
        http://www.mcafee.com/anti-virus/viruses/badtrans/removal.asp

        Den gode nyhed er at denne virus ikke gør ret stor skade.

        --
        Hilsen
        Jonas