Hvem vandt DM?

  • morten_ivoe
    Message 1 of 5 , Mar 4, 2002
      Kan vi ikke få et kort referat, til alle os som ikke var med i
      Aalborg?

      /Morten Ivø
    • Erik L. Petersen
      Message 2 of 5 , Mar 4, 2002
        Morten Ivøs spørgsmål udstiller egentlig ganske godt hvorfor dansk frisbeesport ikke har mediernes bevågenhed. Det er åbenbart en hemmelighed, hvem der er danske mestre!

        Da jeg ikke selv var med i Aalborg og da jeg - som forventet - ikke hørte noget om resultatet i søndag aftens mange sportsprogrammer på tv, koblede jeg mig sent i aftes på internettet for at se om Ragnarok som forventet havde hevet deres første indendørsmesterskab i hus. Naiv som jeg var, troede jeg at det kunne klares på fem minutter, men efter lang, lang tid slukkede jeg og gik i seng efter følgende resultater:

        Min søgen startede på de to mest oplagte hjemmesider: DFSU og Frisbee.dk. På DFSUs hjemmeside kom følgende overskrift frem: "Ragnarok genvinder DM efter fejende flot finale", hvad jeg studsede lidt over eftersom Ragnarok jo ikke vandt sidste år. Dateringen var da også 1. oktober 2001 og "nyheden" omhandlede sidste års udendørs DM. På Frisbee.dk tonede et billede frem af fem Circus-piger i lyserøde tylskørter ledsaget af en artikel om Furious Five.

        Nå, men så måtte jeg jo hellere kigge lidt på arrangørklubben Aalborg Dinosaurs' hjemmeside. Her måtte resultaterne da stå, men nej. Her fandt jeg kun lidt om klubbens træningstider.

        Generelt betragter jeg KFKs hjemmeside som den altid hurtigst opdaterede, men her fandt jeg kun en liste over hvilke KFK'ere, der havde tilmeldt sig turen til Nordjylland. KFKs hjemmeside var sidste år hurtigst med DM-resultatet, men dengang havde de naturligvis også vundet, så med det i erindringen gik min næste plan ud på at gå ind på klubbernes hjemmeside én efter én for at finde ud af hvem der havde mest travlt med at forherlige sig selv.

        Første stop her var naturligvis Ragnaroks hjemmeside. Her fandt jeg resultater fra DM 2001 og Kong Volmer 2000 - tilsyneladende havde webmasteren ikke engang opdaget, at holdet havde genvundet Kong Volmer i 2001?

        Næste stop var min egen klub, Flying Circus, men denne side var "under ombygning" og under "nærmeste fremtid" var der information om julefrokost, Vintertrofén og Furious Five, men ikke et ord om DM?

        Odenses hjemmeside var stadig euforisk over klubbens hjemmebanesejr i Furious Five, mens de seneste resultater fra Århus' hjemmeside var fra udendørs DM sidste år. Disc Dragons hjemmeside var sidst opdateret d. 6/3-2001!!! Desperat som jeg var forsøgte jeg også hos SUFO 80(!), men linket til deres hjemmeside virkede desværre ikke længere ;-)

        Nu - næsten et døgn efter finalen blev spillet - har jeg tjekket igen - og jeg ved stadig ikke med sikkerhed hvem der har vundet. Den eneste ændring jeg har fundet siden i går aftes er to indlæg på KFKs hjemmeside, som antyder at KFK rent faktisk præsterede at genvinde DM. I så fald skal der lyde et stort tillykke herfra. Jeg undrer mig bare over, hvorfor det kun er dem, der var med, som må vide det...

        Nå, jeg skal til træning i aften, og hvis jeg er heldig kommer der også et par stykker som var med i weekenden og som måske kan bestikkes til - under behørig anonymitet og kildebeskyttelse - at fortælle mig om hvordan det er gået. I så fald vil jeg ikke tøve med at give den hemmelige information videre til Morten og alle jer andre uvidende... med mindre naturligvis at andre kommer mig i forkøbet.
      • Jonas Honore
        Message 3 of 5 , Mar 4, 2002
          Hej Erik
          (og alle jer andre - jo denne gang er det med vilje!)

          Det vil nok ikke komme bag på ret mange, at jeg også synes det er ret
          fedt når man kan finde opdateret information på nettet minut for
          minut. MEN jeg har altså svært ved at tro på, at vi bliver forbigået
          af medierne fordi der går godt 1 dag i stedet for godt 1 time fra DM i
          ultimate bliver afholdt til begivenheden refereres på www.frisbee.dk
          eller den altid opdaterede KFK-hjemmeside - tak for de venlig ord Erik.

          Om vi kom før Rasmus Juhls sammenfatning på frisbee.dk (som måske er
          lidt svær at finde i bunden af siden!? Og i øvrigt mangler at fortælle
          om vinderne af spirit!?) eller ej, ved jeg ikke, men det er min
          erfaring, at vi i KFK ikke mindst er hurtige og ofte har nyt på siden
          fordi alle medlemmer kan indtaste en nyhed direkte på siden (og det
          gør de - bare spørg Tuf). Og så er det endda muligt for alle jer andre
          at knytte en lille kommentar til nyheden.

          En lignende interaktivitet er på vej i kalenderen på frisbee.dk. Ud
          over at se den forhåbentligt mest opdaterede og omfattende kalender
          med frisbee-aktiviteter, er det også muligt at tilmelde sit eget
          arrangement. PRØV DET! Onde rygter vil vide at systemet ikke er
          perfekt endnu. Derfor er er I meget velkomne til at skrive til mig og,
          i så detaljeret grad som I nu orker, berette hvilke problemer I måtte
          have oplevet. (Husk at skrive direkte til mig: jh@... ).

          Der er også en særlig version af kalenderen på vej, som man kan
          integrere på sin egen klub-hjemmeside, mht. baggrund, farver og
          skrifttype. Interesserede er meget velkomne til at få adgang til
          test-versionen samt komme med ønsker, forslag osv.
          Det lyder da ikke helt så tosset - eller hva' Erik!? Vi får vel ikke
          offentlighedens opmærksomhed fordi vi er hurtige til at fortælle om
          DM, opmærksomheden kommer nok snarere hvis vi får lavet en masse
          spændende arrangementer, der ikke er placeret oven i hinanden og som
          vi næsten alle derfor kan dukke op til og gøre endnu festligere!

          --
          Hilsen
          Jonas

          P.S. Jimmy: En flaske god vin, hvis du læser dette - ellers er vi kvit
          Alle I andre kan få et stort knus, hvis I virkeligt har gidet læse så
          langt! :-D
        • Lars Friis-Jensen
          Message 4 of 5 , Mar 5, 2002
            Hi Jonas,
            you owe me a "knus" because I read it all!!
            Michael's mom
> [...]
            >
            > P.S. Jimmy: En flaske god vin, hvis du læser dette - ellers er vi kvit
            > Alle I andre kan få et stort knus, hvis I virkeligt har gidet læse så

            http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html

          • Cybercity_Egen
            Message 5 of 5 , Mar 5, 2002
              Hej Jonas,

              Jeg glæder mig til en god flaske vin! :-)

              Jimmy Læseralt Escherich

              Best regards,
              Cybercity_Egen mailto:escherich@...