Tilmelding til frisbee_dk

  • Erik Hammer
    Message 1 of 3 , Mar 11, 2002
      Jonas skriver:

      P.S. Jeg synes stadig det er alt for svært at tilmelde sig denne
      mail-gruppe - jeg vil faktisk påstå at det kun er en 1 ud af 20 eller mindre
      som det vil lykkes for efter at yahoo har overtaget servicen. Jeg er i
      øvrigt selv en af de 19, for det lykkedes mig ikke at tilmelde mig med en ny
      mail - gruppen er simpelthen umulig at finde blandt de tusindvis af andre
      grupper hos yahoo.

      -----

      Det er desværre rigtigt, at det ikke er blevet enklere at tilmelde sig
      efter, at Yahoo har overtaget denne service.

      Det enkelste er at vide, hvad man vil. Når man har fået et YahooID, skal man
      straks søge at tilmelde sig "frisbee_dk", og ikke forsøge at finde gruppen i
      listen.

      Hvis man endelig ønsker at søge i listen, skal man søge under de danske
      nyhedsgrupper (dk.groups.yahoo.com) og under emnesti:
      "Sport og fritid" -> "Sport" -> "Sportsgrene" -> "Sportsgrene grupper".

      Hvis du har en ven, klubmedlem eller andre, der ikke kan finde vej ind, er
      det også en mulighed at sende mig en mail, og jeg vil sende vedkommende en
      invitation til at deltage.

      Diskussionen om nyhedsformidling mv. vil jeg vende tilbage til en anden dag.

      mvh
      Erik
    • Jonas Honore
      Message 2 of 3 , Mar 12, 2002
        Hej Erik
        Det du mener er altså, at når man har været gennem de 10-12 trin for overhovedet at tilmelde sig, herunder vente på en mail med kode, så man kan verificere sin mail, så skal man først til at tilmelde sig gruppen???
        Og det er endda den enkle måde at tilmelde sig gruppen på!!!

        Det jeg vel fisker efter er en begrundelse for, hvorfor vi ikke flytter hele skidtet til groupcare.dk eller en anden velfungerende gruppe. Hvis det alene er for at undgå noget praktisk besvær skal jeg gerne bistå med det praktiske arbejde, så vidt det er muligt.
        På groupcare kan man endda gøre det sådan at alle eksisterende medlemmer kan invitere nye medlemmer. Til forskel fra yahoo's 10-trins-tilmeldings procedure har groupcare desuden kun et trin!

        Jeg har sagt det før og jeg vil sikkert blive ved med at sige det så længe vores brug af yahoo er en af de væsentligste forhindringer for fri udveksling af information mellem gamle og nye frisbee-entusiaster i Danmark:
        Yahoo Sucks!

        Prøv bare at søge hos fx www.google.com på netop disse ord, så vil I se hvad jeg mener. Blandt resultaterne finder man bl.a. denne udredning:
        Jonathan Swift in Gulliver's Travels described a Yahoo as, "a race of brutish degraded creatures...having the form and all the vices of man.......vicious course persons".

        Og det forklarer jo en del ;-)

        Hilsen
        Jonas
      • Erik Hammer
        Message 3 of 3 , Mar 12, 2002
          Hej Jonas,

          Når vi nu er i gang med diskussionen her, kan vi lige så godt fortsætte.

          Der er ingen tvivl om, at den gamle eGroups løsning var bedre end nu efter
          Yahoo har overtaget det hele, og dels gjort tilmeldingsprocedurerne
          besværligere og dels opdelt kataloget over nyhedsgrupper, så det er
          vanskeligere at søge i.

          Min mail fra i morges havde alene til hensigt at beskrive, hvordan
          tilmelding rent faktisk kan ske - ikke at beskrive dette som den bedste
          løsning på længere sigt.

          Jeg er således absolut ikke afvisende overfor at flytte det hele til
          groupcare, som allerede anvendes af flere klubber (nogle af dem dog skjult)
          og herudover har groupcare nogle andre muligheder, som vi måske kan benytte
          os af.

          Afgørelsen må dog ligge hos DFSU's bestyrelse, der kan afveje fordele og
          ulemper ved de to nævnte og andre mulige fremtidige løsninger, samt en plan
          for migrering (dvs. overførsel af nuværende medlemmer og artikelarkiv) og
          sammenhæng til andre initiativer.

          Lad os stoppe denne diskussion for nu. Så snart der er gjort de fornødne
          overvejelser (og det er snart) vil der blive udsendt en besked om hvordan vi
          kommer videre.

          Erik