LID WORDEN VAN GENEALOGISCHE YAHOO GROEP LAND VAN CUIJK

  • Gerard Lemmens
    Message 1 of 10 , Jan 10, 2010
      Beste Nieuwe Leden,

      Ik hoop dat door deze Land van Cuijk web site in het leven te roepen, het de genealogie voor Land van Cuijkse families zal bevorderen ! U kunt daarbij medewerking door Uw genealogische informatie aan een ieder ter beschikking te stellen door naar FILES te gaan en dan de instrucyies volgen.

      Heeft U vragen, dan stel deze svp en hopenlijk zult U van anderen leden een antwoord daarop mogen ontvangen.

      Mede dat op de genealogische Yahoo groep voor Noord-Brabant haast geen discussies zijn over het Land van Cuijk, ben ik met deze groep begonne.

      Ik hoop op Uw medewerking,

      Gerard Lemmens
    • rijpelberg2002
      Message 2 of 10 , Jan 11, 2010
        Hallo Gerard,

        Ik denk dat het nuttig is als je de begrenzing van het Land van Cuijk nader definieerd. Wat heb je voor ogen, de huidige regio of het historische gebied?
        Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Land_van_Cuijk

        De huidige regio bevat nu de gemeenten Grave, Cuijk, Mill en Sint Hubert, Boxmeer en Sint Anthonis. In het verleden van vóór de schaalvergroting is sprake van groot aantal plaatsen meer die je in de beschrijving zou kunnen opnemen. Historisch gezien zou je ook het Land van Herpen en de daarin liggende plaatsen daarbij kunnen aansluiten.

        Het lijkt me ook belangrijk als - gelet op de problemen die af en toe opduiken in de andere nieuwsgroepen - op de Homepagina een soort verwijzing komt zoals die op de nieuwsgroep van de Nederlandse Adel:

        Hans Vogels

        --- In landvancuijk-genealogie@..., "Gerard Lemmens" <gerardlemmens1@...> wrote:

> [...]
        >
        > Mede dat op de genealogische Yahoo groep voor Noord-Brabant haast geen discussies zijn over het Land van Cuijk, ben ik met deze groep begonne.

      • rijpelberg2002
        Message 3 of 10 , Jan 11, 2010
          Hallo Gerard,

          Misschien kun je een keer een inventarisatie of verwijzing plaatsen van/naar die paar berichten op de nieuwsgroep Noord-Brabant die wel betrekking hebben op het Land van Cuijk.

          Groeten,
          Hans

        • gerard lemmens
          Message 4 of 10 , Jan 11, 2010
            Dag Hans,

            Heel hartelijke voor je vele advies ! het wordt gewaardeerd !

            Met dank en groeten,
            Gerard Lemmens

[...]

            http://groups. yahoo.com/ group/soc_ nederlandse_ adel/ .

            Groeten,
            Hans Vogels

            --- In landvancuijk- genealogie@ yahoogroups. co.uk, "Gerard Lemmens" <gerardlemmens1@ ...> wrote:

> [...]
            >
            > Mede dat op de genealogische Yahoo groep voor Noord-Brabant haast geen discussies zijn over het Land van Cuijk, ben ik met deze groep begonne.

          • Rene
            Message 5 of 10 , Jan 12, 2010
              Hoi Gerard,
              Ik heb me maar meteen lid gemaakt. Hoop inderdaad dat dit ook een succes voor je wordt. Met name de brabantse kant van mijn familie stagneert bij 1810. Dus ik kijk met intresse of er dtb's van Vierlingsbeek, Sambeek enz te voorschijn komen van voor deze tijd.

              Groetjes René

            • gerard lemmens
              Message 6 of 10 , Jan 12, 2010
                Dag Rene',
                Goed dat je lid bent geworden,maar helaas heb ik die DTB's niet en het BHIC ook nog niet.
                Maar ik hoop door het zetten van de leden en de informatie die zij hebben, jouw leemtens misschien opgevuld kunnen worden!
                Het frustreerde mij dat de NGV Land van Cuijk site zo dood is (geen forum!) en de Noord-Brabant yahoo site alleen zich concentreerd op West en zuid Noord-Brabant dus toen heb ik de knoop doorgehakt. Het kwam eigenlijk dooor Nico van der Woude , zie een vraag Clabbers stelde en daar nagenoeg geen antwoorden op kreeg !! Dus hij is de "schuldige" of "de inspiratie "!!
                Groetjes,

              • laarakkersn
                Message 7 of 10 , Jan 13, 2010
> [...]
                  >
                  > Mede dat op de genealogische Yahoo groep voor Noord-Brabant haast geen discussies zijn over het Land van Cuijk, ben ik met deze groep begonne.

                  Beste Gerard en anderen,

                  Ik heb mij aangesloten bij de Yahoo-groep en een aantal afbeeldingen en files toegevoegd.

                  Met vriendelijke groet,

                  Nick Laarakkers
                • warefamilyvt
                  Message 8 of 10 , Jan 14, 2010
                    Gerard, Thank you for the files. I have been searching for the ancestors of Martinus de Kleijne and Mechtilde Hoenselaars and found a complete pedigree of what I have been looking for. Thank you for this new Yahoo group, as my ancestors are mainly from Sint Anthonis, Mill, Wanroij, Wamel and Leeuwen as well as Gemert. Many thanks.
                    Helen

                  • gerard lemmens
                    Message 9 of 10 , Jan 14, 2010
                      Hello Helen,

                      I am so glad that it has made you happy, but not thanks to me only, also to Jan van den Oever ! Together we have worked on this family for some weeks as it is also a lineage of mine and naturally of Jan van den Oever.

                      Cheers,
                      Gerard Lemmens

> [...]

                      > Mede dat op de genealogische Yahoo groep voor Noord-Brabant haast geen discussies zijn over het Land van Cuijk, ben ik met deze groep begonne.

                    • Gerard Lemmens
                      Message 10 of 10 , Jan 15, 2010
                        Hello Helen,

                        The official language of this site is Dutch, but as most Dutch people can cope with English and as assume that is you mother tongue, I reply in that language. As you are interested in the De Kleijne X Hoenselaar familie would you mind putting your De Kleijne information under Files> Genealogieen too ??
                        With many thanks and kind regards,
                        Gerard Lemmens