Sv: [luhmann_danish] SGK

  • Jesper Tække
    Message 1 of 2 , Jan 30, 2001
      Kære Arne,

      > Kære Jesper.
      >
      > Sprog og udbredelsesmedier er ikke SGK.

      Jamen Luhmann skriver jo at sprog er symbolsk generalisering af mening !

      >SGK lader sig differentiere udfra
      > attributionskonstellationer i relation til alters/egos oplevelse og handlen.

      Vil du ikke lige uddybe lidt

      > Det eneste SGK, som ikke har et eget funktionssystem er værdier.

      Hvad skal det sige og hvordan vil du egentlig forklare hvad et funktions er - hvis du har tid til sådan at udbrede dig lidt mere fyldigt.

      MVH.
      Jesper

      > mvh.
      >
      > Arne
      >

      > For at sende en meddelelse, send den til: luhmann_danish@...

    • METTE BJERAGER
      Message 2 of 2 , Jan 30, 2001
        Kære alle

        Kunne man ikke forstille sig at den gang i urtiden da det verbale sproget opstod, så var det en form for symbolsk generaliseret medie? Det verbale sprog kan vel i den sammenhæng også tænkes som værende et udbredelsesmedie.

        bare en strøtanke...

        Anders Jensen.