RE: [SRXTT] Rapporter fr ån Räzertä vlingar na

  • Johan Varland
    Message 1 of 8 , Sep 28, 2002
      > göra det ännu lite svårare kanske det blir en Burgmann!! ;-))

      Du måste skriva en liten försäsongsrapport i mars om hur du gick till
      väga när du borrade, strokade och portade spisen på Burgaren! =) Var
      handlar man slicks till en så'n? Hjälpmedelscentralen?

      / JV
    • Mats Clementz
      Message 2 of 8 , Sep 28, 2002
        Ojdå! Ja, man får ju inte svika fansen! Eller fanset, rättare sagt. ;-)

        Jovisst har finalen i Supermono klarats av på Gelleråsen. Tyvärr var inte banan tillgänglig för träning på fredagen så man fick åka 10 min innan tidsträning. Jag fegade i inbromsningarna på tidsträningen så man fick parkera på 8:e plats inför racet. Fast det var ju 25 farbröder som deltog så man ska väl inte "böla" över det. Vi upptäckte en spricka i ett ramrör som föranledde bilrace till Karlskoga, tebax med en MIG i skuffen, slipa och svetsa sen var det klart! En timme innan racet kom det en regnskur och jag gick och gnuggade händerna. Det kom inte mer regn och jag tänkte helt klart åka på slicks. Det ska helst vara rejält blött eller regna för att regndäck ska vara befogat. En polare i 500-klassen kom in efter sitt lopp (just före oss) och gastade ur hjälmen att det var halt som snigelsnor! Då blev det fart i depån och regnhjulen åkte på i ett huj. Blött och halt, whoooaahaahaa, nu j*klar skulle plastgrisarna få på nöten! Jag var bra med i starten och gick in i första böjen som fjärde man. Ut ur böjen gjorde Kjell Landgren en highsider och Håkan Månsson och jag höll på att köra över både honom och hoj, men det klarade sig på håret. Nu jagade jag Patrik Tidström som hade ledningen och det kändes relativt odramatiskt. Ut på rakan rödflaggas loppet. Typiskt! Det visar sig att Landgren knockat sig medvetslös, brutit benet, knäckt nåt revben och får åka saftblandartaxi till akuten. Tiden rinner iväg och tävlingsledningen blåser av för dagen. Surt, men förståeligt och acceptabelt. Vårt race läggs först på söndagen i fullt solsken :-( Bra iväg igen och armbågar mig fram till en fjärde plats efter första böjen. Jag håller ett jämnt tempo som räcker lite mer än halva loppet innan resten fått upp ångan. Jag halkar ner till 7:e pga mina fisiga inbromsningar, men vi ligger i en klunga. I "hårnålen" ligger det ett otäckt spår av absol som man antinget tar på yttern eller innern. Killen före mig har valt yttern 2 varv så på sista varvet klipper jag honom resolut på innern och håller 6:e plats in i mål. På så vis säkrades 5:e platsen i cupen. Med en vinst hade jag blivit 4:a eftersom Lars Carlsson, som blev 4:a i cupen, upptäckte sprickor i alla 4 ramrören bakom styrhuvudet! Utan marksyning! Det här blev väl två rader? På en 39" skärm...

        Jag har lite wobbel på lillhjärnan inför nästa säsong. Om allt klaffar blir det en Honda RS250R 1998-2001 med Husa motor. Eller oförändrat, eller barnvagn, eller... För att göra det ännu lite svårare kanske det blir en Burgmann!! ;-))

        Jag kanske skulle mailat dig direkt, Gurra! Ni andra får jag be om överseende.

        mvh

        /Mats C
        Ev Husa motard till salu, snällt körd av äldre gentleman till och från kyrkan på molnfria söndagar.

        Message 3 of 8 , Sep 29, 2002
          Hej!
          Du får inte maila honom direkt vi(jag) tycker om att läsa rapporterna.
          Vet du vem man ska anlita för att ta en titt på min motorn. Jag tror att
          den har lagt av eller är kraftigt på väg
          (RAS=oljepump...ramlager...kolvbult eller något annat roligt eller allt
          ihop).

          Mvh toby

[...]

          Vill du avbryta prenumeration på SRXTT mailinglista skicka ett mail
          till: srx-unsubscribe@... eller
          srx-owner@...

          Your use of Yahoo! Groups is subject to
          http://uk.docs.yahoo.com/info/terms.html

          Message 4 of 8 , Sep 30, 2002
            Tja, Toby...
            om du vågar, kan du låta mig kika på den! ;-) Jag har upparbetade kanaler på
            alla typer av mekaniska bearbetningar, bra reservdelspriser och gör resten
            själv. Du kan kontakta mig direkt om du är intresserad. Man måste ju ha
            något handarbete över vintern...

            mvh

            /Mats C
            Jämt: 070-6288826
            Ibland: 046-2116147 (Lund)
            Message 5 of 8 , Sep 30, 2002
              I och för sig har nog hjälpmedelscentralen färdiga kit till Burgmann-förare.
              Troligen ingår en jumper med manschettknappar som knäpps ihop bakom
              ryggen... ;-)

              Beträffande slicks tror jag att däck till en rullebör* blir billigare. Det
              första hindret vid trimning av en Burgmann blir nog att finna själva motorn
              bakom all Tupper-ware. Jag tänker mig att man står där och har klätt av hela
              "härligheten" och tittar på ett ynkligt vattenledningsrör som förbinder
              styrhuvud och sving. Ingen motor?! Då börjar man rota i alla plastkåpor, som
              man i hastigheten slängt bakom sig i en stor hög, och se: Motorn, stor som
              en drinkmixer, satt fastskruvad på baksidan om en av dessa plastflak med
              plåtskruv! Hu! Kanske det räcker med lite teflon-spray på tryck-knapparna
              och ett sportigare kåpglas (<1 kvadratmeter)?

              Hm, stående i en kanot? Njaä..

              /Mats C
              * = skottkärra

> [...]

              / JV

              Vill du avbryta prenumeration på SRXTT mailinglista skicka ett mail till:

            • martin
              Message 6 of 8 , Oct 5, 2002
                STOP!!
                Visst är det kul med all SRXmail jag får men kvällens skörd slår alla
                rekord!
                142 stycken det orkar jag inte läsa så här dags. ( vad har hänt det är
                samlad mail sen 8 juli c:a)
                Dom har jag ju redan läst!?
                Ser fram emot ny post istället och kanske en sista höst repa om
                temperaturen så medger i morron
              • Anders N
                Message 7 of 8 , Oct 6, 2002
                  Hummmz...

                  Låter väldigt mycket det!

                  Är det någon annan som råkat ut för bulk leverans av mail?

                  Har inte sett eller märkt något konstigt själv förutom att Yahoogroups
                  ibland tar några timmar på sig att leverera de inlägg man gör, inget i
                  stil med 3-4 månaders fördröjning dock.

                  Anders
                  List Admin.

                • Ulf Renberg

[...]