RE: [SRXTT] Rapporter fr ån Räzertä vlingar na

  • Johan Varland
    Message 1 of 8 , Sep 28, 2002
      > göra det ännu lite svårare kanske det blir en Burgmann!! ;-))

      Du måste skriva en liten försäsongsrapport i mars om hur du gick till
      väga när du borrade, strokade och portade spisen på Burgaren! =) Var
      handlar man slicks till en så'n? Hjälpmedelscentralen?

      / JV
    • Tobias lindstedt
      Message 2 of 8 , Sep 29, 2002
        Hej!
        Du får inte maila honom direkt vi(jag) tycker om att läsa rapporterna.
        Vet du vem man ska anlita för att ta en titt på min motorn. Jag tror att
        den har lagt av eller är kraftigt på väg
        (RAS=oljepump...ramlager...kolvbult eller något annat roligt eller allt
        ihop).

        Mvh toby

        Author: Gunnar Vingå <gunnar.vinga@...>
        Date: Fri, 27 Sep 2002 19:35:45 +0000

        Mats,

        Du har väl varit i farten på Gelleråsen? Saknar rapporterna från
        räzertävlingarna! Avkräver ingen roman... en rad eller två bara., pls.

        Hörde att det finns en gubbkörd Husa med slicks till salu... inte för
        att jag är spekulant, snarare nyfiken på vad du spanat in inför nästa
        säsong?

        /Gurra

        Vill du avbryta prenumeration på SRXTT mailinglista skicka ett mail
        till: srx-unsubscribe@... eller
        srx-owner@...

        Your use of Yahoo! Groups is subject to
        http://uk.docs.yahoo.com/info/terms.html

      • Mats Clementz
        Message 3 of 8 , Sep 30, 2002
          Tja, Toby...
          om du vågar, kan du låta mig kika på den! ;-) Jag har upparbetade kanaler på
          alla typer av mekaniska bearbetningar, bra reservdelspriser och gör resten
          själv. Du kan kontakta mig direkt om du är intresserad. Man måste ju ha
          något handarbete över vintern...

          mvh

          /Mats C
          Jämt: 070-6288826
          Ibland: 046-2116147 (Lund)
          Message 4 of 8 , Sep 30, 2002
            I och för sig har nog hjälpmedelscentralen färdiga kit till Burgmann-förare.
            Troligen ingår en jumper med manschettknappar som knäpps ihop bakom
            ryggen... ;-)

            Beträffande slicks tror jag att däck till en rullebör* blir billigare. Det
            första hindret vid trimning av en Burgmann blir nog att finna själva motorn
            bakom all Tupper-ware. Jag tänker mig att man står där och har klätt av hela
            "härligheten" och tittar på ett ynkligt vattenledningsrör som förbinder
            styrhuvud och sving. Ingen motor?! Då börjar man rota i alla plastkåpor, som
            man i hastigheten slängt bakom sig i en stor hög, och se: Motorn, stor som
            en drinkmixer, satt fastskruvad på baksidan om en av dessa plastflak med
            plåtskruv! Hu! Kanske det räcker med lite teflon-spray på tryck-knapparna
            och ett sportigare kåpglas (<1 kvadratmeter)?

            Hm, stående i en kanot? Njaä..

            /Mats C
            * = skottkärra

> [...]

            / JV

            Vill du avbryta prenumeration på SRXTT mailinglista skicka ett mail till:

          • martin
            Message 5 of 8 , Oct 5, 2002
              STOP!!
              Visst är det kul med all SRXmail jag får men kvällens skörd slår alla
              rekord!
              142 stycken det orkar jag inte läsa så här dags. ( vad har hänt det är
              samlad mail sen 8 juli c:a)
              Dom har jag ju redan läst!?
              Ser fram emot ny post istället och kanske en sista höst repa om
              temperaturen så medger i morron
            • Anders N
              Message 6 of 8 , Oct 6, 2002
                Hummmz...

                Låter väldigt mycket det!

                Är det någon annan som råkat ut för bulk leverans av mail?

                Har inte sett eller märkt något konstigt själv förutom att Yahoogroups
                ibland tar några timmar på sig att leverera de inlägg man gör, inget i
                stil med 3-4 månaders fördröjning dock.

                Anders
                List Admin.

              • Ulf Renberg

[...]